Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okullarda Rehberlik Ve Psikolojik DanışmaPDR122225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimRehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı
Dersin KoordinatörüM.Engin Deniz
Dersi Veren(ler)Fulya Yüksel Şahin, M. Engin DENİZ
Asistan(lar)ıSeher Merve Erus
Dersin AmacıPsikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri
Dersin İçeriğiPsikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik;, Rehberliğin Amaçları; Rehberliğin İlkeleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Yeşilyaprak, B. (2013). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Ankara: Nobel Yayınları
  • Deniz, M. E., & Erözkan. A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Maya Akademi
  • Gladding, S. T. (2013). Psikolojik Danışma: Kapsamlı Bir Meslek, Ankara: Nobel Yayınları
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir
  2. Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamına giren hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir.
  3. Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri ile psikolojik danışma ve rehberlik ilişkisini kurabilir, açıklayabilir.
  4. Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki hizmetler arasından okul psikolojik danışmanının görev alanında olan ve olmayan hizmetleri nedenleriyle açıklayibilir.
  5. Öğrenciler, okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin hedeflerini açıklayabilir.
  6. Öğrenciler, okul rehberlik programının hazırlanma sürecini ve ilgili kurum ve kişilerin görevlerini açıklayabilir
  7. Öğrenciler, okul rehberlik programının oluşturma sürecini tanımlayabilir.
  8. Öğrenciler, okul rehberlik programında yer alan hizmet alanlarını tanımlayabilir
  9. Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının mesleklerini icra ederken uyacakları yasal düzenlemeleri bilir
  10. Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının görevlerini icra ederken karşılaşabilecekleri sorunları açıklayabilir
  11. Öğrenciler, okuldaki öğrenciler, öğretmenler, veliler ve idari görevliler (Müdür ve yard.) ve diğer çalışanların ve ilgililerin, okul rehberlik servisinden beklentilerini sayabilir, açıklayabilir.
  12. Öğrenciler, okul rehberlik servisinden gerçekçi olan ve gerçekçi olmayan beklentileri ayırt edebilir.
  13. Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri değerlendirebilir, önerilerde bulunabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8DÖÇ-9DÖÇ-10DÖÇ-11DÖÇ-12DÖÇ-13
PÇ-11252333225221
PÇ-22125253522322
PÇ-33334422222323
PÇ-43343223222454
PÇ-51442524423224
PÇ-63342243232443
PÇ-71223424125224
PÇ-82322222231323
PÇ-92424222221423
PÇ-102423223213245
PÇ-112133212332344

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Rehberlik ve psikolojik danışmanlığa girişİlgili kaynakların okunması
2Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta temel kavramlarİlgili kaynakların okunması
3Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tarihsel gelişimiİlgili kaynakların okunması
4Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçları ve ilkeleriİlgili kaynakların okunması
5Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta başlıca hizmet türleriİlgili kaynakların okunması
6Bir sınıfın incelenmesi İlgili kaynakların okunması
7Eğitsel rehberlikİlgili kaynakların okunması
8Ara Sınav 1
9Kaynaştırma öğrencilerinin gözlenmesi İlgili kaynakların okunması
10Mesleki Rehberlikİlgili kaynakların okunması
11Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kurallarıİlgili kaynakların okunması
12Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırmaİlgili kaynakların okunması
13Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Değerlendirme İlgili kaynakların okunması
14Genel Değerlendirmeİlgili kaynakların okunması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması136
Derse Özgü Staj
Ödev125
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok