Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fizik I | FBO1061 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülbin Özkan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu, Rumeysa BEDİROĞLU |
Dersin Amacı | Dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına fiziğin yaşamlarındaki yerini, dinamik, kinematik ve mekanik alanları üzerinden kavratarak, bu üç alana ait temel bilgileri edinerek günlük yaşamlarına aktarabilmelerini sağlamaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Fiziğin Anlamı, Alanları, Önemi, Tarihsel Gelişimi; SI Birim Sistemi, Boyut Analizi, Vektörler; Hareketin Anlamı ve Değişkenleri; Bir ve İki Boyutlu Uzayda Hareket Örnekleri; Göreli Hız; Newton’un Yasaları ve Uygulamaları; Evrensel Kütle Çekim; Sürtünme Kuvveti; İş, Güç, Mekanik Enerji Çeşitleri; Basit Makineler; Korunumlu ve Korunumsuz Kuvvet Sistemlerinde Enerji; İtme, Çizgisel Momentum, Kütle Merkezi, Bir ve İki Boyutlu Uzayda Etkileşme; Katı Cisimlerde Denge; Dönme ve Yuvarlanma Hareketinin Kinematiği ve Dinamiği, Enerjisi ve Açısal Momentum; Basınç; Kaldırma Kuvveti; Basit Harmonik Hareket, Sönümlü ve Zorlanmış Salınımlar, Rezonans ve Bu Konulara Yönelik Açık ve Kapalı Uçlu Deneyler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, problem çözme, sunuş yoluyla öğrenme gibi öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler fiziğin tanımı, yaşamımızdaki önemi ve kullanım alanları hakkında bilgi kazanırlar.
- Mekanik, dinamik ve kinematik alanlarında temel bilgileri kazanırlar.
- Edindikleri temel bilgileri günlük yaşam problemlerini çözmede kullanabilirler
- Genel olarak fizik yasaları hakkında bilgi kazanır.
- Edindikleri temel bilgileri deneyler yaparak kullanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-4 | 3 | - | 3 | 2 | 2 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | 3 | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziğin anlamı, alanları, önemi, tarihsel gelişimi. SI birim sistemi, boyut analizi, vektörler | İlgili kaynaklar |
2 | Hareketin anlamı ve değişkenleri, Bir ve iki boyutlu uzayda hareket örnekleri; göreli hız.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
3 | Hareketin anlamı ve değişkenleri, Bir ve iki boyutlu uzayda hareket örnekleri; göreli hız.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
4 | Newtonun yasaları ve uygulamaları.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
5 | Evrensel kütle çekim, Sürtünme kuvveti .Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
6 | İş, Güç, Mekanik Enerji Çeşitleri. Basit Makineler. Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
7 | Korunumlu ve Korunumsuz Kuvvet Sistemlerinde Enerji.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İtme, Çizgisel Momentum, Kütle Merkezi, Bir ve İki Boyutlu Uzayda Etkileşme.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
10 | Katı cisimlerde denge, Dönme ve yuvarlanma hareketinin kinematiği ve dinamiği, enerjisi ve açısal momentum.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
11 | Katı cisimlerde denge, Dönme ve yuvarlanma hareketinin kinematiği ve dinamiği, enerjisi ve açısal momentum.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
12 | Ara sınav 2 | Sınav Hazırlığı |
13 | Basınç, Kaldırma kuvveti.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
14 | Basit Harmonik Hareket, Sönümlü ve Zorlanmış Salınımlar, Rezonans.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 13 | 2 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|