Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojik danışma ile manevi danışmanlığın ilişkisini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler; maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi; çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık, rehberlik ve psikolojik danışmada manevi danışmanlık, yas, duygusal düzenleme, öz anlayış, affedicilik, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, özgecilik, otantiklik; manevi danışmanlıkta etik, manevi danışmanlıkta güncel araştırmalar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Eryılmaz, Ali (2016). Herkes İçin Mutluluğun Başucu Kitabı:Teoriden Uygulamaya - Pozitif Psikoloji. Pegem Yayıncılık.
- Frager, Robert (2009). Manevi Rehberlik ve Ben Ötesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar, Kaknüs Yayınları.
- Merter, Mustafa (2013). Dokuz Yüz Katlı İnsan, Kaknüs Yayınları.
- Baysan, Ali Rıza (2013). Sufi ile Terapist, Etkileşim Yayınları.
- Hatip, Abdülaziz (2011). Hikem-i Ataiyye,Nesil Yayınları.
- Whitall Perry ve Lefort Rafael (2011). Gürciyev ve Gizil Üstadları, İnsan Yayınları.
- Frager, Robert (2011). Kalp Nefes ve Ruh, Gelenek Yayınları.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
• Bireyle psikolojik danışma yapmak
• Grupla psikolojik danışma yapmak
• Bireysel gelişime yönelik rehberlik uygulamaları gerçekleştirmek
• Mesleki gelişimi destekleyici uygulamaları gerçekleştirmek
• Uygun hizmete ve/veya uzmana yönlendirmek
• Danışmanlık hizmet süreçlerini iyileştirmek
• Öğrencilerin akademik, kariyer ve kişisel-sosyal gereksinimlerini belirlemek
• Programın amaç ve vizyonunu belirlemek
• Okul psikolojik danışmanlığı programı yıllık çalışma takvimi geliştirmek
• Sınıf rehberliği programları geliştirmek
• Öğrencinin gelişimine yönelik görüşmeler yapmak
• Danışmanlık hizmet süreçlerini iyileştirmek
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir.
|