İktisat ABD İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Programı Sunan Akademik Birim | İktisat | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İngilizce | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İktisat ABD İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | İktisat Yüksek Lisans Programı, temelde iktisat formasyonu almış öğrencilere yönelik olmakla birlikte, farklı disiplinlerden (özellikle Mühendislik ve Temel Bilimlerden) gelen öğrencilere de açıktır. Programın amacı, öğrencileri, ileri düzeyde analitik yöntem ya da teknikleri kullanma becerisi ve modern iktisadın teorik ve uygulamalı bilgileri ile donatmaktır. Program bu içeriğiyle, hem doktora yapmak isteyen öğrencilere gerekli iktisat bilgi ve teknik donanımını sağlamayı, hem de kamu ve özel kesim kurum ya da işletmelerinin ihtiyaç duydukları nitelikli araştırmacı/yönetici iktisatçı ihtiyacına cevap vermeyi hedeflemektedir. Başta Mühendislik olmak üzere, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin bilinen bölümlerinden (İşletme, Uluslararası İlişkiler, Maliye, Kamu Yönetimi vs) mezun olmayan öğrenciler için bir yıllık hazırlık programı uygulanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | EA1. İleri düzeyde iktisadi analizler yapabilecek iktisat ve istatistik bilgisine sahip, gerçek yaşamda karşılaşılan problemlerin iktisadi modelini oluşturup, çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilen (PÇ1, PÇ2, PÇ3, PÇ4, PÇ5, PÇ6, PÇ11) EA2. Alanında ihtiyaç duyulan teknolojiyi kullanabilen, güncel bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini seçme, kullanma ve geliştirme becerilerine sahip (PÇ2, PÇ3, PÇ4, PÇ6, PÇ7, PÇ9) EA3. Türkçe ile birlikte en az bir yabancı dilde alanı ile ilgili araştırma yapabilen, ekip çalışmasına uyumlu ve çalışmalarını etkin bir biçimde sunabilen, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş (PÇ5, PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ12) EA4. Ulusal ve uluslararası özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetim ve uygulama kademelerinde çalışabilen (PÇ5, PÇ7, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ13) iktisatçılar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Yüksek Lisans derecesini alan mezunlar ilgi alanlarına göre özel ya da kamu kurum ve kuruluşlarında iş bulabilmektedirler. Mezunların bir kısmı ise iktisat ya da ilgili alanlarda doktora eğitimlerine devam etmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- İktisadi ve toplumsal ilişki ve sorunların kavramlaştırılması, açıklanması ve çözüm önerileri geliştirilmesi için gerekli, İktisat Yüksek Lisans Yeterlilikleri düzeyinde modern kuramsal ve uygulamalı iktisat bilgilerinden oluşan bir iktisat formasyonuna sahiptir.
- İktisadi aktörlerin gerçek dünyadaki tezahürlerini iktisat modellerini kullanarak analiz etme becerisine sahiptir
- Gerek ulusal, gerekse uluslararası düzeyde karşılaşılan, işsizlik, enflasyon, iktisadi ve finansal krizler gibi makroekonomik sorunları, karşılıklı etkileşimleri ile birlikte çözümleyip tartışabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
- İktisadi çözümleme için, analitik (matematik, mantık) ve empirik (istatistik, ekonometri) yöntem ve tekniklerin son derece önemli olduğunun bilincinde olup, bu alanlarda yeterli bilgiye sahiptir. Bu alanlarla ilgili çeşitli programları kullanabilme becerisine sahiptir.
- Diğer sosyal bilimlerin yaklaşım, yöntem ve kavramlarını, zenginleştirici birer unsur olarak iktisadi analize dahil edebilir.
- İktisadi toplumsal değişme ve gelişmeleri, tarihsel ve kurumsal boyutları ile değerlendirebilme bilgi ve yetisine sahiptir.
- Araştırmalarını gerçekleştirmek için gerekli her türlü kaynağı ve veriyi nereden, nasıl bulacağının bilgisine, veri madenciliği yetisine sahiptir.
- İktisadi ve toplumsal herhangi bir konuda, kuramsal ya da empirik nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilir.
- Hazırladığı akademik çalışmalarını ulusal ya da uluslararası bilimsel toplantılarda sunabilir.
- İktisadın ilgi duyduğu alanlarında, ulusal ve uluslararası güncel ve bilimsel gelişmeleri, yayınları takip eder, ilgili organizasyonlara ve ağlara-gruplara katılarak görüşlerini ifade edebilir. Bunun için gerekli İngilizce bilgisine sahiptir.
- Akademik çalışmalarında bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Ulusal ve uluslararası nitelikli hukukun üstünlüğü, adalet, kültürel değerler, çevre kirliliği gibi toplumsal konularda yeterli bilinci sahiptir ve bu konuların iyileştirilmesine ilişkin çalışmaları destekler.
- Programı tamamlayanlar, özel ve kamu kesiminde yönetici olmak ve/veya iktisat doktorası yapabilmek için gerekli bilimsel bilgi ve beceri altyapısını ifade eden bir formasyona sahip olurlar.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5210 | Microeconomic Analysis | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5213 | Econometric Methods | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IKT5212 | Macroeconomic Analysis | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 7.5 | |
IKT5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
35 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IKT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 20 | |
IKT5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IKT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 20 | |
IKT5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
30 Toplam: | |||||||
125 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IKT5130 | İktisadi Analizde Makine Öğrenmesi Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5131 | Çevre Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5207 | Finansta Ekonometrik Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5200 | Economics of Information and Uncertainty | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5201 | Game Theory | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5202 | Contemporary Issues in World Economy | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5203 | International Trade | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5204 | International Finance | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5205 | Middle East Economies | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5208 | Reading and Research on the Economic History of the Ottoman Empire-The Republic of Turkey | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5209 | Development Economics | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5211 | Mathematical Economic Analysis | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5217 | Monetary Economics | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5218 | Economic Analysis of Institutions | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5219 | İşgücü Piyasaları ve Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5214 | Reading and Research in Economic History | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5215 | Reading and Research on Turkish Economy | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5216 | Economics of European Integration | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5220 | Mathematical Statistics For Economists | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5221 | Comparative Utilities Policies | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
IKT5222 | Political Economy | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
IKT5210 | Microeconomic Analysis | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
IKT5213 | Econometric Methods | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 |
IKT5212 | Macroeconomic Analysis | 1 | - | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
IKT5200 | Economics of Information and Uncertainty | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IKT5201 | Game Theory | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IKT5202 | Contemporary Issues in World Economy | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IKT5203 | International Trade | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | 1 | 1 |
IKT5204 | International Finance | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IKT5205 | Middle East Economies | 1 | - | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | - | - | 1 |
IKT5208 | Reading and Research on the Economic History of the Ottoman Empire-The Republic of Turkey | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IKT5209 | Development Economics | 1 | - | 1 | 1 | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | 1 |
IKT5214 | Reading and Research in Economic History | 1 | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
IKT5215 | Reading and Research on Turkish Economy | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
IKT5216 | Economics of European Integration | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
IKT5211 | Mathematical Economic Analysis | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
IKT5219 | İşgücü Piyasaları ve Politikaları | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
IKT5220 | Mathematical Statistics For Economists | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - | - | 1 | - | - | 1 |
IKT5130 | İktisadi Analizde Makine Öğrenmesi Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
IKT5207 | Finansta Ekonometrik Yöntemler | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
IKT5001 | Seminer | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
IKT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | |||||||
PÇ-2 | X | |||||||
PÇ-3 | X | |||||||
PÇ-4 | X | |||||||
PÇ-5 | X | |||||||
PÇ-6 | X | |||||||
PÇ-7 | X | |||||||
PÇ-8 | X | |||||||
PÇ-9 | X | |||||||
PÇ-10 | X | |||||||
PÇ-11 | X | |||||||
PÇ-12 | X | |||||||
PÇ-13 | X |