Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Yabancılara Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Programı Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Not set | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İkinci Öğretim - Tezsiz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türkçe Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde 2010 yılında kurulan bölümümüz, üniversitemizin köklü eğitim mirasını temsil etmektedir. Bölümümüzün temel amacı akademik ve meslekî açılardan bilimsel tutumu benimseyerek araştırmacı-eğitimci bir kimlik profiline haiz; "Türkçe öğretiminde yetkin ve nitelikli öğretmen" adayları yetiştirmektir. Ayrıca bölümümüzde, modern eğitim yaklaşımlarını kendisine hareket noktası alarak, bireylerin kendilerini gerçekleştirme, gizil güçlerini ortaya koyma ve geliştirme, kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olmalarını sağlama; bireyleri millî ve evrensel değerlerle donatma gibi amaçlar benimsenmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Türkçe Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. (PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10) Türk dili ve edebiyatı başta olmak üzere bütünü ile Türk kültür ve sanatını geliştirmek, bu alandaki çağdaş bilgilerlerin edinilmesine zemin hazırlamak, yaratılacak değerlerin evrensel boyutlarda bilimsel temelinin oluşması için çaba harcamak, Atatürk ilkelerinin ve Cumhuriyetimizin temel niteliklerinin kazanılıp benimsenmesi için ortam oluşturmak, bütün bu faaliyetleri yurt ve ulus sevgisi temeline dayandırmak ve aynı nitelikleri taşıyan bireylerin yetişmesi için çaba harcamak.(PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10) Çağdaş eğitim kuramları ve uygulamaları ışığında, teknoloji ve sanatın etkin kullanıldığı hizmet öncesi eğitim ortamlarında eğitimin kuramsal bilgi temelini edinen, bu bilgi temelini farklı türdeki (köy, şehir, devlet, özel…) ortaokullarda etkili bir şekilde uygulayabilen; bu okulların, okullardaki öğrencilerin ve okulların içinde bulunduğu toplumun gelişimine yön verebilen, ulusal ve uluslararası iş birliği ile mesleki gelişimini sürekli kılabilen; toplum ve çevre duyarlığı yüksek, öğretmenliğin evrensel değerlerine ve yeterliklerine sahip, bu değerlerin ve yeterliklerin korunmasında ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası dayanışma bilinci taşıyan Türkçe öğretmenleri yetiştirmek ve bu süreci etkili ve sürekli kılacak bilimsel bilgi üretmektir. (PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Türkçe öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe Eğitimi bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Türkçenin ana dili olarak kuralları, işleyişi, iletişim becerileri; Türk dilinin çeşitli dönemler içerisindeki özellikleri ile bu dönemlerde verilmiş eserler konusunda kapsamlı ve bilimsel bilgiye uygun değerlendirmeler yapar.
- Türkçe öğretimi alanına özgü yaklaşım, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme ve ders planlama süreçlerini dikkate alarak öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimlerini destekleyecek şekilde ders içerikleri tasarlar.
- Hedef kitlesi olan ortaokul öğrencileri ile eğitim verdiği farklı özelliklere sahip diğer gruplarda (birleştirilmiş sınıflar, dezavantajlı gruplar, anadili Türkçe olmayanlar, iki dilliler, soydaş ve akraba topluluklardan gelenler vb.) öğretim yaptığı konu alanına ilişkin kazanımları tanımlar ve öğretim ilkelerini ve 21. yüzyıl becerilerini önceleyen uygulama ve tasarlamalara uygun öğretim yapar.
- Türkçe öğretimi alanı ile ilgili konulara ve genel sorunlara yönelik geçerliği yüksek bilimsel çalışmaları değerlendirir, bu çalışmalardan çıkarımlarda bulunur, bilimsel çalışma sonuçlarına dayanarak karşılaştığı sorunlara bireysel ya da ekip içerisinde çözüm stratejileri geliştirir.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerilere eleştirel yaklaşır; eksikliklerini saptar ve giderir; kendi öğrenmelerini yönlendirme becerisine sahip olur ve bunu bir yaşam becerisi olarak sürekli kılar.
- Türkçe öğretimi alanında karşılaştığı sorunlara yönelik savunulabilir, geçerliği yüksek araştırma soruları önerir, araştırmayı planlar, veri toplar, analiz eder ve sonuçlarına dayanarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir, projeler üretir.
- Derslerde, sunumlarda, farklı grup ve bireylerle olan etkileşiminde teknolojiyi, Türkçeyi ya da gerektiğinde en az bir yabancı dili doğru şekilde kullanarak kültürel ve evrensel değerlere uygun etkili iletişim kurar.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili çalışmalarda çevreyi koruma, iş sağlığı ve güvenliği gibi hassasiyetleri de gözeterek toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere (sosyal hak, sosyal adalet vb.) dayanan uygulamalar yapar.
- Türkçe öğretimi alanına uygun ve etkin geri bildirimi sağlayacak ölçme araçlarını seçer ya da geliştirir; bunları ders içi ve dışı öğrenme ortamlarında uygular.
- Türkçe öğretiminde disiplinlerarasılığı da esas alan milli, manevi, evrensel değerler ile kültürel çeşitliliğin korunmasına yönelik bireysel ve grupla çalışmalar tasarlar, yürütür ve bu tarz çalışmalara katkı sağlar.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO1911 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1921 | Osmanlı Türkçesi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1931 | Türk Dil Bilgisi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO1912 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1922 | Osmanlı Türkçesi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1932 | Türk Dil Bilgisi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1942 | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2901 | Çocuk Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO2911 | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2921 | Türk Halk Edebiyatı 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2931 | Yeni Türk Edebiyatı 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2941 | Türk Dil Bilgisi 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2951 | Eski Türk Edebiyatı 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2902 | Türkçe Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2912 | Türk Halk Edebiyatı 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO2922 | Yeni Türk Edebiyatı 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2932 | Türk Dil Bilgisi 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2942 | Eski Türk Edebiyatı 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3901 | Dinleme Egitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO3911 | Okuma Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO3921 | Dilbilim | 2 | 0 | 0 | 3 | 2 | |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3902 | Yazma Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO3912 | Konuşma Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO3922 | Metindilbilim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
TRO4901 | Dil Bilgisi Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TRO4911 | Tiyatro Ve Drama Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
TRO4902 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4912 | Dünya Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 - Meslek Bilgisi Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Seçmeli 2 - Genel Kültür Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2090 | Türk Musikisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 3 - Alan Eğitimi Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2800 | Türkçe Öğretimi Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2910 | Dil Edinimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2920 | Eleştirel Okuma | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2810 | Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2820 | Türkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2830 | Yaratıcı Yazma | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2930 | İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2940 | İlk Okuma Yazma Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2950 | Kelime Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2960 | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2970 | Ses Eğitimi Ve Diksiyon | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2980 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2990 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2900 | Anlambilim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||||||||||
TRO1911 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1931 | Türk Dil Bilgisi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
TRO1921 | Osmanlı Türkçesi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1932 | Türk Dil Bilgisi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1912 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1942 | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1922 | Osmanlı Türkçesi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2921 | Türk Halk Edebiyatı 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2931 | Yeni Türk Edebiyatı 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2941 | Türk Dil Bilgisi 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2901 | Çocuk Edebiyatı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2911 | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2951 | Eski Türk Edebiyatı 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2912 | Türk Halk Edebiyatı 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2942 | Eski Türk Edebiyatı 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2922 | Yeni Türk Edebiyatı 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2932 | Türk Dil Bilgisi 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO2902 | Türkçe Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO3911 | Okuma Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO3901 | Dinleme Egitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO3921 | Dilbilim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO3912 | Konuşma Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO3902 | Yazma Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO3922 | Metindilbilim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SEC0002 | Seçmeli Ders 2-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO4911 | Tiyatro Ve Drama Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO4901 | Dil Bilgisi Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO4902 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
TRO4912 | Dünya Edebiyatı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0001 | Seçmeli Ders 1-6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
SEC0003 | Seçmeli Ders 3-6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2900 | Anlambilim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2910 | Dil Edinimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2920 | Eleştirel Okuma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2810 | Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2820 | Türkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama Ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2830 | Yaratıcı Yazma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2930 | İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2940 | İlk Okuma Yazma Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2950 | Kelime Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2960 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2970 | Ses Eğitimi Ve Diksiyon | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2980 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2990 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2800 | Türkçe Öğretimi Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-8 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | X |