Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Düşüncesinin Temelleri | EGT6107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Gündüz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste söz konusu makro eğitim teorileri ve Türk eğitim tarihinin yakın dönemindeki özgün örnekleri ve siyasal biçimlenişi üzerinde durulacaktır. Bu süreçte, eğitimin bir siyasal araç olarak nasıl kullanıldığı ve bu doğrultuca nasıl ders programlarının hazırlandığı örnekler üzerinden tartışılacaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye’de eğitimde modernleşme hareketleri Tanzimat dönemi açılan yeni okullar ile başlamıştır. Çok farklı alanlarda ve deneme yanılma yöntemiyle, zaman zamanda Avrupa’dan taklit şeklinde açılan bu okullar için zaman içinde çok farklı programlar hazırlanmıştır. Bu programlar zamanın, mekanın ve siyasal durumların etkisi ile zaman derin ara sıra da yüzeysel değişimler göstermiştir. Bu derste, Tanzimat’tan bu yana faaliyet göstermiş, öğretmen yetiştirme ile ilgili okulların farklı ders ve uygulamaları için üretmiş olduğu programlar teori ve sosyolojik bağlamda incelenecektir. Buradan hareketle Türk eğitim tarihinin geleneksel sorunlarına dikkat çekilecek ve program hazırlıklarında tarihsel mirasın imkanına bakılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci eğitim tarihi araştırması yapar.
- Öğrenci geleneksel eğitim tarihini bilir.
- Öğrenci Modern eğitim tarihini bilir.
- Öğrenci Cumhuriyet öncesi eğitim tarihinin özelliklerini açıklar.
- Öğrenci Cumhuriyet dönemi eğitim tarihini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-12 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel amaçlar, kaynaklar, konular ve sorumluluklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitim tarihi nasıl ele alınır ve incelenir | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Eğitim tarihi araştırmalarında yöntem | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Eğitim tarihi araştırmalarında kullanılan temel araçlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Geleneksel eğitim: kişi kurum ve yöntemler (Avrupa da) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Geleneksel eğitim: kişi kurum ve yöntemler (Türkiye de) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Modern eğitimin doğuşu, tanzimat dönemindeki kişi ve kurumları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | 2. meşrutiyet dönemi eğitim yönetim iktidar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Erken cumhuriyet döneminde eğitim çok partili dönemden günümüze temel eğitim sorunları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | 2. Abdülhamit dönemi eğitiminin temel özellikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Cumhuriyet döneminin önde gelen eğitimcileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|