Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Modernleşme Dönemi Türk Eğitimcileri | EGT5120 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Gündüz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı eğitim tarihinin ve bu günün eğitimsel gelişmelerini belirleyen önemli simaların hayat hikayelerini, eğitimsel mücadelelerini öğrenmek ve bunun yanında biyografi okumanın inceliklerine hakim olmak aynı zamanda biyografi yazmada dikkat edilecek hususlara sahip olmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Biyografi yazımı ve temel teknikler. Biyografinin tarihsel gelişimi, meşhur biyografiler. Biyografi yazımının temel kaynakları, Cumhuriyet öncesi eğitimciler ve yazılmış biyografiler, II. Meşrutiyet dönemi eğitimsel biyografiler, Cumhuriyet dönemi eğitimcileri ve yazılmış biyografiler, biyografisi yazılabilecek eğitimciler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Türk eğitimdeki öncü karakterleri tanır.
- Öğrenci Cumhuriyetten önce yaşamış eğitim tarihçilerini bilir.
- Öğrenci Biyografi okuma ve yazma hakkında akademik bilgi kazanır.
- Öğrenci Cumhuriyetten sonra yaşamış eğitim tarihçilerini tanır.
- Öğrenci modernleşme döneminde yaşamış Türk eğitimcilerini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir eğitimsel tür olarak biyografi ve biyografi yazımının gelişmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Tarih boyunca biyografinin gelişimi, meşhur biyografiler ve müellifleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Biyografi yazmanın temel güçlükleri kullanılan teknikler ve biyografi yazma metotları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Biyografi yazarken kullanılabilecek kaynaklar ve materyaller, belgelerin kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Avrupalı eğitimcilerin biyografileri ve yazarları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | İslâm eğitim tarihinin önde gelen eğitimcileri ve biyografileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Tanzimat dönemi eğitimciler ve biyografileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | II. Meşrutiyet dönemi eğitimcileri ve eğitimsel biyografiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | II. Meşrutiyet dönemi eğitimcileri ve eğitimsel biyografiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Erken cumhuriyet dönemi eğitimciler ve biyografileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Tek parti dönemi eğitimcileri ve biyografiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Çok partili hayat döneminde eğitimciler ve biyografileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Bazı Avrupalı eğitimcilerin Biyografileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 16 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 12 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|