Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | EGT2090 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Vefa Taşdelen, Mustafa Gündüz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı karakter ve değerlerin eğitiminin işlevini tanımak, hedef kitlenin okul ortamında yararlanabileceği kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Karakter ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları tanır.
- Karakter / değer eğitiminin gelişimini, amacını ve işlevini kavrar.
- İlk ve ortaöğretimde karakter ve değerler eğitiminden nasıl yararlanılacağını öğrenir.
- Karakter / değer eğitimi yaklaşımlarını tanır ve uygular.
- Karakter / değer eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri tanır ve uygular.
- Karakter / değer eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karakter ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar (eğitim, kişilik, mizaç, karakter, değer, karakter eğitimi, değer eğitimi, karakter eğitimi programı) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Karakter / değer eğitiminin gelişimi, amacı ve önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Değerler ve eğitim (değer, değer kavramının özellikleri ve işlevi, değerlerin mutlaklığı ve değişebilirliği | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Değerler ve eğitim (değerlerin sınıflandırılması, değer eğitiminin temel özelliği, değer eğitimi ve aile, değer eğitiminde dikkat edilecek hususlar) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Değerler ve eğitim (okulda değerler ve ahlak eğitimi, okullarda değer eğitiminin gerekliliği, değerler eğitimi ve eğitim programları, MEB ders programlarında değer eğitimi) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Okullarda değer eğitimi etkinlikleri (Belirlenen bir değeri –saygı, sevgi, doğruluk vb.- etkinliklerle işleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Değer Eğitimi Yaklaşımları I | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Değer Eğitimi Yaklaşımları II | |
10 | Değer Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler I | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Değer Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler II | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Uygulama Çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Uygulama Çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Uygulama Çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 1 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 0 | |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 13 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 0 | ||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|