Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim, İngilizce)
Programı Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İkinci Öğretim - Tezsiz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim, İngilizce) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans programının amacı; bilişim sistemlerinin geliştirilmesi için farklı tekniklere ilişkin teorik bilgileri sağlamak, Öğrencileri bilişim sistemlerini değerlendirme ve tasarlama konusunda donanımlı hale getirmek, Öğrencilerin analitik, kritik ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek, Öğrencileri endüstriyel kariyer ve ileri araştırma için hazırlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans programı mezunlarının bilişim sistemleri üzerinde çeşitli sektörlerde danışma veya araştırma & geliştirme yapmaları beklenmektedir. Mezunlar bilişim alanında yüksek eğitim almış olarak özel veya kamu sektöründe çalışabilir veya kariyerlerini akademik alanda sürdürebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunamazlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Bilgi teknolojilerinde derinlemesine bilgi edinebilir.
- Farklı disiplinlerdeki yöntem ve yaklaşımları bir araya getirip analiz edebilir.
- Bilişim problemlerinin çözümünde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma.
- Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
- Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirleyebilme.
- Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilme, en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.
- Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme.
- IT odaklı proje tanımlama ve geliştirme.
- Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilme, alternatif çözüm yolları belirleyebilme.
- Proje sürecinde uygun araç ve teknolojileri belirleyebilme ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
45 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0008 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0009 | Seçmeli 9 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0010 | Seçmeli 10 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5002 | Dönem Projesi | 0 | 2 | 0 | 0 | 15 | |
BLM5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
50 Toplam: | |||||||
95 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM5231 | Linux Sistem Yönetimi ve Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5203 | Ayrık Matematik ve Kombinatorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5207 | Bilgisayar Organizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5215 | İşletim Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5219 | Nesneye Dayalı Kavramlar ve Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5226 | Veri Yapıları ve Algoritma Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5206 | Bilgisayar Ağlarının Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5229 | Yazılım Mühendisliği Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5201 | Algoritma Tasarımı ve Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5204 | Biçimsel Diller | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5205 | Bilgi Sistemleri Analiz ve Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5208 | Bilgiye Erişim ve Web Araması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5212 | Doğal Dil İşlemeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5119 | Yazılım Proje Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5209 | Bilişim Sistemleri Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5210 | Biyoenformatik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5213 | E-ticaret | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5214 | Görsel Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5217 | Mikroişlemciler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5220 | Sayısal İşaret İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5222 | Tasarım Kalıpları ve Refactoring | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5223 | UML ile Yazılım Belgelendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5224 | Veri Madenciliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5227 | Web Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5528 | Yapay Zeka Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5225 | Veri Tabanı Modelleme ve Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5211 | Doğa Temelli Hesaplama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5216 | Makine Öğrenmesine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5221 | Sosyal Ağ Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5230 | İleri Programlama Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5218 | Mobil Teknolojiler ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5267 | Sayısal Görüntü İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
BLM5212 | Doğal Dil İşlemeye Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5203 | Ayrık Matematik ve Kombinatorik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5213 | E-ticaret | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5204 | Biçimsel Diller | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5214 | Görsel Programlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5201 | Algoritma Tasarımı ve Analizi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5206 | Bilgisayar Ağlarının Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5209 | Bilişim Sistemleri Güvenliği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5225 | Veri Tabanı Modelleme ve Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5211 | Doğa Temelli Hesaplama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5216 | Makine Öğrenmesine Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5215 | İşletim Sistemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5223 | UML ile Yazılım Belgelendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5226 | Veri Yapıları ve Algoritma Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5227 | Web Programlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5528 | Yapay Zeka Teknikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5229 | Yazılım Mühendisliği Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5224 | Veri Madenciliği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5219 | Nesneye Dayalı Kavramlar ve Programlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5119 | Yazılım Proje Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5207 | Bilgisayar Organizasyonu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5205 | Bilgi Sistemleri Analiz ve Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5208 | Bilgiye Erişim ve Web Araması | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5210 | Biyoenformatik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5217 | Mikroişlemciler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5220 | Sayısal İşaret İşleme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5222 | Tasarım Kalıpları ve Refactoring | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5221 | Sosyal Ağ Analizi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5230 | İleri Programlama Teknikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5218 | Mobil Teknolojiler ve Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5002 | Dönem Projesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-5 | X | X | ||||||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-8 | X | X | X | |||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 |