Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Programı Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - Tezsiz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Bilişim sistemlerinin geliştirilmesi için farklı tekniklere ilişkin teorik bilgileri sağlamak, Öğrencileri bilişim sistemlerini değerlendirme ve tasarlama konusunda donanımlı hale getirmek, Öğrencilerin analitik, kritik ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek, Öğrencileri endüstriyel kariyer ve ileri araştırma için hazırlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans programı mezunlarının bilişim sistemleri üzerinde çeşitli sektörlerde danışma veya araştırma & geliştirme yapmaları beklenmektedir. Mezunlar bilişim alanında yüksek eğitim almış olarak özel veya kamu sektöründe çalışabilir veya kariyerlerini akademik alanda sürdürebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunamazlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Lisans düzeyinde edinilen mühendislik yaklaşımlarında derinleşebilir.
- Uygun algoritma ve teknikleri önermek ve kullanmak için gerekli bilgi birikimini sağlayabilir.
- Bilgisayar sistemleri ile ilgili Mühendislik problemlerinin tanımlanması ve çözümünde yeni düşünce ve yaklaşımlar önerebilir.
- Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
- Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirleyebilme.
- Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilme, en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.
- Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme.
- Endüstri ile ortak projelerde çalışabilir, koordine edebilir.
- Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilme, alternatif çözüm yolları belirleyebilme.
- Bilimsel araştırma sürecinde uygun araçları belirleyebilme ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
45 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0008 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0009 | Seçmeli 9 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0010 | Seçmeli 10 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5002 | Dönem Projesi | 0 | 2 | 0 | 0 | 15 | |
BLM5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
50 Toplam: | |||||||
95 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM6104 | Sistem Simülasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5113 | Sayısal Video İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM6106 | Veri Sıkıştırma | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5110 | Makine Öğrenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5114 | Şekil Tanıma | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5104 | Biyomedikal İşaret ve Görüntü İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5107 | İleri İşaret İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5109 | Kollektif Öğrenme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5117 | Veri Tabanı Sistemlerinin Gerçeklenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5112 | Olasılıksal Robotik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5105 | Doğal Dil İşlemeye Kavramsal Bir Bakış | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5120 | Çok Değişkenli Veri Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5116 | Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5121 | Web Madenciliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5151 | Anlamsal Web | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5115 | Telsiz Algılayıcı Ağlar ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5103 | Bilgisayarla Görme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5102 | Bilgisayar Sistemleri ve Ağ Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5111 | Nesneye Dayalı Tasarım ve Modelleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5119 | Yazilim Proje Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5118 | Yazılım Kalitesi ve Test Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5108 | İleri Programlama Dilleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM6103 | Olasılık, Rastgele Değişkenler ve Stokastik Prosesler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM6101 | Bilgisayarda Bulanıklık ve Belirsizlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5101 | Bilgisayar Güvenliği ve Kriptografi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM6102 | İleri Derleyici Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5106 | İleri Algoritma Analizi ve Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM6104 | Sistem Simülasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
BLM5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0010 | Seçmeli 10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM6104 | Sistem Simülasyonu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5113 | Sayısal Video İşleme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM6106 | Veri Sıkıştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5110 | Makine Öğrenmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5114 | Şekil Tanıma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5104 | Biyomedikal İşaret ve Görüntü İşleme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5107 | İleri İşaret İşleme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5109 | Kollektif Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5117 | Veri Tabanı Sistemlerinin Gerçeklenmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5112 | Olasılıksal Robotik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5105 | Doğal Dil İşlemeye Kavramsal Bir Bakış | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5116 | Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5115 | Telsiz Algılayıcı Ağlar ve Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5103 | Bilgisayarla Görme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5102 | Bilgisayar Sistemleri ve Ağ Güvenliği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5111 | Nesneye Dayalı Tasarım ve Modelleme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5119 | Yazilim Proje Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5118 | Yazılım Kalitesi ve Test Teknikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5108 | İleri Programlama Dilleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM6103 | Olasılık, Rastgele Değişkenler ve Stokastik Prosesler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM6101 | Bilgisayarda Bulanıklık ve Belirsizlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5101 | Bilgisayar Güvenliği ve Kriptografi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM6102 | İleri Derleyici Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5106 | İleri Algoritma Analizi ve Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM6104 | Sistem Simülasyonu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5121 | Web Madenciliği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5151 | Anlamsal Web | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5120 | Çok Değişkenli Veri Analizi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5001 | Seminer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BLM5002 | Dönem Projesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-5 | X | X | ||||||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-8 | X | X | X | |||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 |