Endüstri Mühendisliği ABD Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (2. Öğretim)
Programı Sunan Akademik Birim | Endüstri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İkinci Öğretim |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Endüstri Mühendisliği ABD Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (2. Öğretim) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Eğitim Türü | Tam zamanlı |
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. |
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. |
Program Tanımı | |
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar |
Mezunların Mesleki Profili | |
Bir Üst Dereceye Geçiş | |
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | |
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, lisans düzeyinde edindiği bilgileri kullanarak, Endüstri Mühendisliği alanında uzmanlık düzeyinde derinleşebilme ve bu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, kendi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, Endüstri Mühendisliği alanında karşılaştığı problemlere araştırma ve geliştirme yöntemini kullanarak çözüm bulabilme yeteğine sahip olur.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, Endüstri Mühendisliği alanında karşılaşılan bir problemi, bağımsız olarak ve yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözebilir.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi gösterir.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, Endüstri Mühendisliği alanındaki kendi çalışmalarını ve güncel gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilme becerisi gösterir.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, Endüstri Mühendisliği alanı ile ilgili yazılımlar ile bilişim ve iletişim teknolojilerine ileri düzeyde hakim olur.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, Endüstri Mühendisliği alanı ile ilgili verileri, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerler çerçevesinde denetleyebilme ve öğretebilme kabiliyetini kazanır.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, Endüstri Mühendisliği alanında strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine haiz olur.
- Endüstri Mühendisliği YL Programı mezunu, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 | |
END5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
35 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
END5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 20 | |
END5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
END5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 20 | |
END5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
30 Toplam: | |||||||
125 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
END5020 | MATEMATİK PROGRAMLAMA | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5030 | BULANIK KÜME TEORİSİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
END5136 | Etmen Tabanlı Modelleme ve Simülasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5134 | Optimizasyon ve Veri Analizi İçin Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5135 | Yalın Altı Sigma | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5137 | Yönetimde Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5330 | SÜREÇ YÖNETİMİ VE İYİLEŞTİRME | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5340 | KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5350 | YAPAY SİNİR AĞLARI VE UYGULAMALARI | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5110 | İLERİ KARAR TEORİSİ VE OYUNLAR | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5150 | İSTATİSTİKSEL DENEY TASARIMI VE ANALİZİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5170 | İŞ SIRALAMA VE ÇİZELGELEME | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5180 | GELİR YÖNETİMİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5190 | ÜRETİM SİSTEMLERİ YÖNETİMİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5200 | ÜRETİMDE MÜŞTERİ ODAKLI ÜRÜN TASARIMI | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5360 | ÜRETİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ VE UYGULAMALARI | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5370 | GRUP TEKNOLOJİSİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5230 | LOJİSTİK SİSTEMLERİN TASARIMI VE ANALİZİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5240 | İLERİ TESİS TASARIMI | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5250 | ÜRÜN ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME ANALİZLERİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5270 | İLERİ YÖNETİM TEKNİKLERİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5280 | YALIN YÖNETİM SİSTEMLERİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5290 | BİLGİ SİSTEMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5300 | TEKNOLOJİ YÖNETİMİ VE TEKNOLOJİ AKTARIMI | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5903 | YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA ÖZEL KONULAR | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5904 | ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNDE ÖZEL KONULAR | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5040 | MATEMATİK İSTATİSTİK VE GÜVENİLİRLİK | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
END5121 | SİMÜLASYON İLE MODELLEME VE ANALİZ | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 | ||||||||
PÇ-11 |