Çevre Mühendisliği ABD Çevre Mühendisliği Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Çevre Mühendisliği Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Çevre Mühendisliği ABD Çevre Mühendisliği Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programları için başvuran bütün adayların genel başarı notu, ALES puanının %50’si, lisans ve/veya yüksek lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunu %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Doktora/sanatta yeterlik programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez izleme raporları ve tez çalışmasından oluşur. Program, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 240 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Çevre Mühendisliği Doktora Programı, Çevre Mühendisliği alanında teorik bilgisini arttırmak isteyen uzman mühendisler ve akademisyen olmak isteyenler için tasarlanmış bir programdır. Çevre Mühendisliği Doktora Programı, araştırma ve teori ağırlıklı içeriğiyle, geleceğin alanında saygı duyulan akademisyenlerini ve üst düzey mühendislerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bu doktora programı mezunlarının Çevre Mühendisliği alanlarındaki çeşitli sektörlerde araştırma & geliştirme yapmaları beklenmektedir. Mezunlar Çevre Mühendisliği alanında doktora yapmış olarak özel veya kamu sektöründe çalışabilir veya kariyerlerini akademik alanda sürdürebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma |
(1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, en az 3 tez izleme ara raporu, en az 240 AKTS kredisi ve mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. sağlanması gerekir. |
Program Çıktıları
- Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
- Çevre Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapma becerisi
- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
- Çevre Mühendisliği alanında en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur
- Çevre Mühendisliği alanında fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
- Ulusal ve uluslararası ortamlarda daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme becerisi
- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarma becerisi
- Disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma yetkinliğini geliştirme becerisi
- Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
CEV6001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 1 | 7.5 | |
35 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
CEV6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
40 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
CEV6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
40 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
CEV6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
40 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
CEV6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
40 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
CEV6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
40 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
CEV6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
40 Toplam: | |||||||
305 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV5103 | Atıkgaz Kontrolü | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5104 | Atıksu Biyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5107 | Çevre Mühendisliğinde Tahmin Modelleri Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5108 | Çöktürme Havuzlarında İleri Teknikler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5109 | Ekosistem Modellemesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5120 | Filtrasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5111 | Hava Kirliliğinde Partikül Kontrolü | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5112 | Hava Kirliliğinin Bitkiler Üzerindeki Etkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5113 | Katı Atık Depolama Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5114 | Katı Atıklardan Enerji ve Madde Kazanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5115 | Kimyasal Mikrobiyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5116 | Kirlenmiş Ortamların Biyoremediasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5117 | Özel ve Tehlikeli Atıklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5122 | Küresel İklim Değişikliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5123 | Sürdürülebilir Enerji ve Çevre | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5124 | Mikroplastik Kirliliği ve Kontrolü | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5125 | Atıksuların Yeniden Kullanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5126 | Çevresel Sürdürülebilirlik ve Döngüsel Ekonomi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5127 | Aktif Çamur Modellemesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5128 | Katı Atık Depo Sahalarında Oluşan Sızıntı Suyu Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5129 | Su ve Atıksularda Dirençli Kirleticilerin Kontrolü | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5132 | Endüstriyel Atıksu Arıtma Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5131 | Mikrokirleticilerin Çevresel Etkileri ve Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5130 | Çevre Mühendisliğinde Genotoksisite Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5101 | Anaerobik Arıtma Prosesleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6102 | Atıksu Arıtımında Biyofiltreler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6106 | Çevre Nanoteknolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6103 | Atıksu Arıtımında İleri Kimyasal Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6105 | Çevre Mühendisliğinde Membran Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6101 | Gaz Transferi ve Havalandırma Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6107 | Gözenekli Ortamda Kirlenme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6108 | Hava Kirliliğinde Reseptör Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6110 | Kompost Üretim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6200 | Membran Biyoreaktörlerin Tasarımı ve İşletilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
CEV5102 | Atık Yönetim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5106 | Çevre Mühendisliğinde Optimizasyon Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5110 | Hava Kirliliğinde Dispersiyon Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5118 | Su Kimyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV5119 | Çevresel Risk Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6104 | Çevre Biyoteknolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6109 | Kirlilik Taşınım Süreçleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6195 | Atmosferik Kirlilik Modellemesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6196 | Biyolojik Su Arıtma Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
CEV6199 | İleri Su Arıtma Metodları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
CEV6105 | Çevre Mühendisliğinde Membran Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6106 | Çevre Nanoteknolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6103 | Atıksu Arıtımında İleri Kimyasal Yöntemler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6110 | Kompost Üretim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6108 | Hava Kirliliğinde Reseptör Modelleri | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
CEV6101 | Gaz Transferi ve Havalandırma Sistemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6102 | Atıksu Arıtımında Biyofiltreler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6107 | Gözenekli Ortamda Kirlenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV5113 | Katı Atık Depolama Teknikleri | 1 | 1 | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 |
CEV5127 | Aktif Çamur Modellemesi | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
CEV6109 | Kirlilik Taşınım Süreçleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6104 | Çevre Biyoteknolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
CEV6000 | Doktora Tezi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-3 | X | X | X | X | ||||
PÇ-4 | X | X | ||||||
PÇ-5 | X | X | X | |||||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | ||||||
PÇ-8 | X | X | X | X | ||||
PÇ-9 | X | X | X | |||||
PÇ-10 | X | X | X | X |