Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Information Technologies | MSE1921 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fatih AKYOL |
Dersi Veren(ler) | Fatih AKYOL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilgisayar donanımları ve yazılımları için mühendisler için gerekli temel bilgiyi sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar sistemleri, bilgisayar donanımları, işletim sistemleri, büro yazılımları, elektronik sunum, veri güvenliği ve etik. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Güncel ofis uygulamalarını etkin kullanma becerisi edinir.
- Online platformalar kullanarak etkin araştırma becerisi edinir.
- İnteraktif öğerleri kullanarak etkin sunum hazırlamayı öğrenir.
- Interaktif öğeleri kullanarak etkin rapor hazırmala becerisi edinir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili Kaynaklar |
2 | Bilgisayar donanımları | İlgili Kaynaklar |
3 | İşletim Sistemleri, Windows, Mac OS, Linux | İlgili Kaynaklar |
4 | Ofis Programları: Word: Font ve paragraf ayarları | İlgili Kaynaklar |
5 | Ofis Programları: Word: Tablo, denklem, link oluşturma | İlgili Kaynaklar |
6 | MS Word ile akademik atıf programı entegrasyonu | İlgili Kaynaklar |
7 | Ofis Programları: Excel: Temel fonksiyonlar, vektörel işlemler | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ofis Programları: Excel: karmaşık fonksiyonlar, data çizimi ve analizi | İlgili Kaynaklar |
10 | Ofis Programlar: Powerpoint: Sunum hazırlama araçları | İlgili Kaynaklar |
11 | Ofis Programlar: Powerpoint: Akademik sunum yapısı ve teknik ayrıntıların anlatılması | İlgili Kaynaklar |
12 | Origin Pro: Yüksek kalitede şekil (figür) hazırlama | İlgili Kaynaklar |
13 | Ofis Programları: Publisher | İlgili Kaynaklar |
14 | Online bilimsel veri tabanları, ve akademik indeksler | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 16 | 0 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 1 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|