Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Programın Türü | Doktora Programı |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. |
Eğitim Türü | Tam zamanlı |
Kayıt Kabul Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programları için başvuran bütün adayların genel başarı notu, ALES puanının %50’si, lisans ve/veya yüksek lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunu %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Doktora/sanatta yeterlik programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. |
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez izleme raporları ve tez çalışmasından oluşur. Program, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 240 AKTS kredisinden oluşur. |
Program Tanımı | |
Program Eğitim Amaçları | |
Mezunların Mesleki Profili | |
Bir Üst Dereceye Geçiş | |
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | |
Mezuniyet Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, en az 3 tez izleme ara raporu, en az 240 AKTS kredisi ve mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. sağlanması gerekir. |
Program Çıktıları
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
27.5 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6001 | Seminer | 0 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
ING6XXX | İngiliz Dili Öğretiminde Güncel Araştırma Konuları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
ING6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
ING6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
ING6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
ING6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
ING6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
ING6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
297.5 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING6XXX | İngilizce Öğretmen Eğitim Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6XXX | İkinci Dilde Okuma ve Yazma Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6XXX | Derlem Dilbilim ve Dil Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6XXX | İleri Düzey Araştırma Yöntemleri ve İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6XXX | Çokdilli Dil Öğrenimi ve Uygulamalı Dilbilim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6XXX | İngiliz Dili Eğitiminde Kültürlerarası Becerilerin Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6XXX | İkinci Dilde Dinleme ve Konuşma Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING6XXX | Sürdürülebilir Kalkınma için Yabancı Dil Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||
---|---|---|
Kodu | Ders Adı |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik |