Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Hatice Gülru Yüksel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - Tezsiz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği programı alanında öğretmen, öğretim elemanı, akademisyen yetiştirmek amacıyla yürütülen bir programdır. Program, öğretmenlik mesleği, yabancı dil öğretimi yöntemleri, dilbilim, edebiyat ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bölümü, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla yabancı dil öğretimini ve problemlerini tanımlayarak çözüm üretebilecek, teknolojiyi etkili kullanabilen, akademik araştırma becerilerine sahip mezunlar yetiştirmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Bölümde verilen dersler ilk iki yıl öğrencilere İngiliz dilinin genel işleyişine yönelik temel oluşturmakta ve üçüncü ve dördüncü yıllarda değerlendirme, materyal geliştirme, çocuklara yabancı dil öğretimi gibi derslerle mesleki becerileri öğretmen adaylarına kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenciler 7. ve 8. dönemlerde ise bölüm öğretim elemanları tarafından belirlenen Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli okullarda, eğitimleri süresince kazandıkları teorik ve uygulamaya dönük bilgilerini gerçek eğitim ortamında uygulayarak gelecekteki mesleklerine hazırlanırlar. Öğrenciler, zorunlu ikinci yabancı dil (Almanca/Fransızca) dersleri dışında, programda yer alan seçmeli dersler aracılığıyla da ilgi alanları doğrultusunda kendilerini profesyonel anlamda geliştirme olanağına sahiptirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bölüm mezunları KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından İngilizce öğretmeni olarak atanmaktadır. Bunun yanı sıra mezunların üniversitelerde İngilizce okutmanı ya da akademisyen veya özel okullar ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olma seçenekleri vardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Eğitimin temelleri; öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ve alan öğretim bilgisine hakimdir.
- Dersin kazanımlarına, öğrencilerin bireysel farklılıklarına, ihtiyaçlarına, özelliklerine dayalı olarak anlamlı öğrenmeyi sağlamaya yönelik öğretim ilkelerine ve alan öğretimine uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri belirler ve ders etkinliği tasarlar.
- Kazanımlara dönük kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi sağlayıcı öğretim teknolojilerinden yararlanarak ders materyalleri geliştirir, hazır materyalleri uyarlar, öğrenme ortamını düzenleyerek uygular ve değerlendirir.
- Öğrencilerin öğrenmelerini izlemek amacıyla ölçme değerlendirme araçları geliştirir, uygular, analiz eder ve sonuçlarına dayalı olarak öğrenci gelişimini desteklemeye ve etkili öğretim sağlamaya dönük geribildirimler verir.
- Öğretimi etkileyen tüm değişkenleri analiz ederek öğrenmeyi sağlayıcı öğretim planı hazırlar ve uygular; eğitim-öğretim süreçlerini etkili bir şekilde yönetir.
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim ve kendi alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisine sahiptir.
- Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir; yazılı ve sözlü iletişimde Türkçeyi etkin kullanır; sosyal, kültürel, sanatsal, sportif, teknolojik ve mesleki yönden kendini geliştirir; kendini geliştirmeye yönelik faaliyetlere katılır.
- Klasik ve modern İngiliz Edebiyatı ürünlerini inceleme için gerekli temel kavram ve kuramları bilir; edebi eserleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bu bilgi ve becerileri dil öğretiminde etkin biçimde kullanır.
- Yabancı dili, bilgiye ulaşma, yazılı - sözlü olarak paylaşma ve üretmede yetkin düzeyde kullanır; Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır; değerlendirir.
- Teorik ve uygulamalı dilbilim kavram, kuram ve ilkelerini bilir, analiz eder ve değerlendirir; eğitim-öğretim süreçlerini planlama ve öğrenme ortamları oluşturmada etkin bir şekilde kullanır.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING1311 | Okuma Becerileri 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
ING1321 | Yazma Becerileri 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
ING1331 | Dinleme ve Sesletim 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
ING1341 | Sözlü İletişim Becerileri 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MDB1401 | Yabancı Dil 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING1312 | Okuma Becerileri 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
ING1322 | Yazma Becerileri 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING1332 | Dinleme ve Sesletim 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING1342 | Sözlü İletişim Becerileri 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING1362 | İngilizcenin Yapısı | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MDB1402 | Yabancı Dil 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2311 | İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2321 | İngiliz Edebiyatı 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2331 | Dilbilim 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2341 | Eleştirel Okuma ve Yazma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC001 | Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC002 | Seçmeli 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC003 | Seçmeli 3-1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2312 | İngilizce Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2322 | İngiliz Edebiyatı 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2332 | Dilbilim 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2342 | Dil Edinimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC004 | Seçmeli 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC005 | Seçmeli 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC006 | Seçmeli 3-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING3311 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING3321 | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING3331 | Dil ve Edebiyat Öğretimi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC007 | Seçmeli 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC008 | Seçmeli 2-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC009 | Seçmeli 3-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING3312 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING3322 | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING3332 | Dil ve Edebiyat Öğretimi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC010 | Seçmeli 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC011 | Seçmeli 2-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC012 | Seçmeli 3-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
ING4311 | İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ING4321 | Çeviri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
SEC013 | Seçmeli 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC014 | Seçmeli 3-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 15 | |
ING4312 | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC015 | Seçmeli 1-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC016 | Seçmeli 3-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2090 | Türk Musikisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MTF4361 | Uluslararası Kurumlarda Kurumsal Çeviri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTF3372 | Sosyal Medya Ağları ve Çeviri Hareketleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2010 | Dil ve Toplum | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2020 | Dünya İngilizceleri ve Kültür | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2030 | Edimbilimi ve Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2040 | İngilizce Ders Kitabı İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2050 | İngilizce Öğretiminde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2060 | İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2070 | İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2110 | İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2120 | Kitle İletişiminde İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2130 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2140 | Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2150 | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING2160 | Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
ING1341 | Sözlü İletişim Becerileri 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1331 | Dinleme ve Sesletim 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1311 | Okuma Becerileri 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1321 | Yazma Becerileri 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1401 | Yabancı Dil 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1342 | Sözlü İletişim Becerileri 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1332 | Dinleme ve Sesletim 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1312 | Okuma Becerileri 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1322 | Yazma Becerileri 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING1362 | İngilizcenin Yapısı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1402 | Yabancı Dil 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2321 | İngiliz Edebiyatı 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2311 | İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2331 | Dilbilim 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2341 | Eleştirel Okuma ve Yazma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2322 | İngiliz Edebiyatı 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2342 | Dil Edinimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2332 | Dilbilim 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2312 | İngilizce Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3311 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3321 | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3331 | Dil ve Edebiyat Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3312 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3332 | Dil ve Edebiyat Öğretimi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3322 | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING4311 | İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING4321 | Çeviri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING4312 | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
ING2010 | Dil ve Toplum | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2020 | Dünya İngilizceleri ve Kültür | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2030 | Edimbilimi ve Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2040 | İngilizce Ders Kitabı İncelemesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2050 | İngilizce Öğretiminde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2060 | İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2070 | İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2110 | İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2120 | Kitle İletişiminde İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2130 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2140 | Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2150 | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2160 | Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MTF4361 | Uluslararası Kurumlarda Kurumsal Çeviri | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - |
MTF3372 | Sosyal Medya Ağları ve Çeviri Hareketleri | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-6 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-8 | X | X | X | X | ||||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X |