Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programları için başvuran bütün adayların genel başarı notu, ALES puanının %50’si, lisans ve/veya yüksek lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunu %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Doktora/sanatta yeterlik programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez izleme raporları ve tez çalışmasından oluşur. Program, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 240 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Türk Dilinin genel sorunları, Türk dillerinin sesbilgisi, biçimibilgisi ve Altay dillerinin ses ve yapıbilgisi hakkında bilgi edinilir. Öğrenciler, ayrıca seçmeli derslerle Çağatayca, Klasik Osmanlıca, Moğolca vb. diller hakkında da genel bilgilere sahip olur bu alanlarda çalışabilirler | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Çeşitli üniversitelerde okutmanlık ya da öğretim üyeliği yapabilir. Türk Diliyle ilgili kurumlarda üst düzey yönetici olarak çalışabilrler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, en az 3 tez izleme ara raporu, en az 240 AKTS kredisi ve mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. sağlanması gerekir. |
Program Çıktıları
- Türk Dili ve Edebiyatının temel bilgilerinin kazandırılması
- Modern edebî metinleri anlama ve yorumlama
- Osmanlı dönemi edebî metinlerini okuyabilme, anlayabilme ve yorumlayabilme
- Tarihî Türk dili metinlerini okuyabilme, anlayabilme ve yorumlayabilme
- Günümüz Türk dillerine ait metinleri okuyup yorumlayabilme
- Günümüz Türkçesini öğrenir, kurallarını uygulayabilir.
- Yeni bir alfabeyi öğrenme ve kullanabilme
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında araştırma yapabilme beceri ve birikimini kazanma
- Güncel kültürel, edebî ve toplumsal konularda bilgi ve bilinç birikimini artırma
- Tarihsel veriler ışığında Türk dillerini inceler ve karşılaştırır.
- Türk dili ve edebiyatına dair akademik çalışma yapma yeterliliği kazanabilme
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TDE6001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 1 | 7.5 | |
35 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
TDE6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
TDE6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
TDE6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
TDE6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
TDE6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
TDE6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | |
40 Toplam: | |||||||
305 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6144 | Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDE6199 | Türk Kültüründe Mizah | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6145 | Orta Asya Türk Kültürüne Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6104 | Orta Asya Türk Kültürü | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6100 | Türk Dillerinin Karşılaştırmalı Ses Bilgisine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6145 | Orta Asya Türk Kültürüne Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6101 | Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Ses Bilgisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6120 | Roman Teorileri ve Analizleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6102 | Türk Dillerinin Karşılaştırmalı Ses Bilgisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6103 | Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Yapı bilgisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6105 | Çuvaşça | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6106 | Yakutça | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6107 | Tuvaca | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6108 | Hakasça | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6109 | Çağatay Dili ve Edebiyatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6110 | Klasik Osmanlı Nesri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6111 | Klasik Osmanlı Nazmı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6112 | Eski Osmanlıca Metinlerinden Seçmeler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6113 | Eski Osmanlıcada Sözyapımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6114 | Halaçça | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6115 | Klasik Moğolcaya Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6116 | Klasik Moğolca | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6117 | Genel Fonetik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6119 | Orta Asya Türk Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6142 | Halk Anlatı İncelemeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6141 | Halk Şiiri İncelemeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6124 | 1950 Sonrası Türk Şiiri I: İkinci Yeni Şiiri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6133 | Yeni Türk Edebiyatına Yön Verenler I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6134 | Yeni Türk Edebiyatına Yön Verenler II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6125 | 1950 Sonrası Türk Şiiri II: Bağımsız İsimler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6130 | Basın ve Edebiyat | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6135 | Divan Şiiri Poetikası | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6138 | Edebiyat Bilimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6139 | Edebiyat Bilimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6123 | Elyazmaları ve Özellikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6128 | Eski Türk Edebiyatı Nazım Biçimleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6129 | Eski Türk Edebiyatı Nazım Türleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6143 | İstanbul ve Kültür | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6140 | Karşılaştırmalı Türk Mitolojisi ve Destanları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6136 | Klasik Metin Tamiri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6122 | Metin Şerhi Usulleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6121 | Roman Teorileri ve Analizleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6137 | Türk Edebiyatında Poetikalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6131 | Türk Edebiyatında Tartışmalar I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6132 | Türk Edebiyatında Tartışmalar II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6126 | Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
TDE6127 | Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
TDE6144 | Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | - | 1 |
TDE6100 | Türk Dillerinin Karşılaştırmalı Ses Bilgisine Giriş | 1 | - | - | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - |
TDE6101 | Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Ses Bilgisi | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6102 | Türk Dillerinin Karşılaştırmalı Ses Bilgisi | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6103 | Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Yapı bilgisi | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6105 | Çuvaşça | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6106 | Yakutça | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6107 | Tuvaca | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6108 | Hakasça | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6109 | Çağatay Dili ve Edebiyatı | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6110 | Klasik Osmanlı Nesri | - | - | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - |
TDE6111 | Klasik Osmanlı Nazmı | 1 | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
TDE6112 | Eski Osmanlıca Metinlerinden Seçmeler | 1 | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
TDE6113 | Eski Osmanlıcada Sözyapımı | 1 | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
TDE6114 | Halaçça | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6115 | Klasik Moğolcaya Giriş | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - |
TDE6116 | Klasik Moğolca | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
TDE6117 | Genel Fonetik | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - |
TDE6145 | Orta Asya Türk Kültürüne Giriş | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
TDE6119 | Orta Asya Türk Tarihi | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - |
TDE6120 | Roman Teorileri ve Analizleri I | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | 1 |
TDE6124 | 1950 Sonrası Türk Şiiri I: İkinci Yeni Şiiri | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6125 | 1950 Sonrası Türk Şiiri II: Bağımsız İsimler | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6130 | Basın ve Edebiyat | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6135 | Divan Şiiri Poetikası | 1 | - | 1 | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - |
TDE6138 | Edebiyat Bilimi I | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6139 | Edebiyat Bilimi II | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6123 | Elyazmaları ve Özellikleri | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
TDE6128 | Eski Türk Edebiyatı Nazım Biçimleri | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
TDE6129 | Eski Türk Edebiyatı Nazım Türleri | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
TDE6143 | İstanbul ve Kültür | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | 1 |
TDE6140 | Karşılaştırmalı Türk Mitolojisi ve Destanları | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6136 | Klasik Metin Tamiri | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
TDE6122 | Metin Şerhi Usulleri | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
TDE6121 | Roman Teorileri ve Analizleri II | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6137 | Türk Edebiyatında Poetikalar | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6131 | Türk Edebiyatında Tartışmalar I | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
TDE6132 | Türk Edebiyatında Tartışmalar II | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
TDE6126 | Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri I | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
TDE6127 | Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri II | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
TDE6133 | Yeni Türk Edebiyatına Yön Verenler I | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6134 | Yeni Türk Edebiyatına Yön Verenler II | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6142 | Halk Anlatı İncelemeleri | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 |
TDE6141 | Halk Şiiri İncelemeleri | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 |
TDE6199 | Türk Kültüründe Mizah | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
TDE6145 | Orta Asya Türk Kültürüne Giriş | 1 | - | - | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - |
TDE6104 | Orta Asya Türk Kültürü | 1 | - | - | 1 | - | - | 1 | 1 | - | 1 | - |
TDE6000 | Doktora Tezi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
TDE5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | |||||||
PÇ-2 | X | |||||||
PÇ-3 | X | |||||||
PÇ-4 | X | X | ||||||
PÇ-5 | X | X | ||||||
PÇ-6 | X | |||||||
PÇ-7 | X | |||||||
PÇ-8 | X | |||||||
PÇ-9 | X | |||||||
PÇ-10 | X | |||||||
PÇ-11 |