Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Aviyonik Sistem Programlama | AVİ5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Aviyonik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Disiplinler Arası Bölüm |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere temel programlama becerileri ve teorisi, havacılık bilgisayar problemlerini çözmek için bilgisayar uygulamaları ve havacılık araçlarında ve sistemlerde yazılım kullanımı konularında güçlü bir temel oluşturacaktır. Dersin amacı, yüksek güvenirliğe sahip ada programlama dili kullanılarak aviyonik sistem programlamayı öğrenmektir. Ada, dünyanın ilk programcısı olan Lovelace Kontesi Augusta Ada King'in adını verdiği bir programlama dilidir. Bir sistemde yazılımsal bir hata seçenek bile değilse, ada programla dili seçilir. Hava trafik kontrolü, ticari ve askeri havacılık, roketler ve uzay araçları, güvenli veri iletişimi, bankacılık ve finans, GPS ve tıbbi cihazlar ada'nın hakim olduğu alanlardır.bu derste, ada'nın sözdizimini ve anlambilimini hızlı bir şekilde öğrenmek için önceki dillerinizdeki programlama konseptleri hakkındaki bilgilerinizi geliştireceğiz. |
---|---|
Dersin İçeriği | Tarihsel giriş ve dil genel görünümü Sözdizimsel giriş ve temel ifadeler Temel veri türleri ve alt türleri İfadeler (aritmetik ve mantıksal) Altprogramlar (prosedürler ve fonksiyonlar) Ada, yazılım mühendisliğini desteklemek için altprogramları nasıl kullanır? Erişim türleri (pascal işaretçileri) Kuraldışı durum işleme Genel üniteler Görevler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ada dilinin temel sözdizimini öğrenirler
- Bilgisayarla ilgili basit problemleri, sayısal mantık, sayı sistemleri, ispat teorisi ve algoritma analizine odaklayarak çözebilirler.
- Temel programlama problemlerini çözebilirler
- Programlama sürecini sezgisel bir anlayışa kavuştururlar.
- İyi tasarım uygulamaları ve yazılım araçları kullanarak sezgisel anlayışı pratik uygulamaya çevirebilirler.
- Endüstride uygulanan bir programlama stili geliştirirler.
- Bilgisayar biliminin havacılık üzerindeki etkisini anlarlar.
- Dilin gerçek zamanlı programlamayı nasıl desteklediğini anlarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 25 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|