Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Kaynaştırma | FBO5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Dersin amacı özel gereksinimli çocuklarla iletişim kurarak, onlara fen bilgisi öğretebilecek uzmanların gelişimine katkıda bulunmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | •Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri •Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık •Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleri •Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı •Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler özel eğitim gereksinimli bireyler hakkında bilgi sahibi olur.
- Farklılıkları kabul etme özelliği kazanır.
- Farklı öğrenme çeşitlerine uygun fen öğretimi materyali geliştirme becerisi kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık | İlgili Kaynaklar |
3 | Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık | İlgili Kaynaklar |
4 | Otizm: tanımı ve belirtileri | İlgili Kaynaklar |
5 | Otizm: tanımı ve belirtileri | İlgili Kaynaklar |
6 | İlgili alanyazının incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
7 | İlgili alanyazının incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı | İlgili Kaynaklar |
10 | Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı | İlgili Kaynaklar |
11 | Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
12 | Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
13 | Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
14 | Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|