Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Programı Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İkinci Öğretim - Tezsiz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Lisans AGNO’sunun %100’ü dikkate alınarak hesaplanır. Tezsiz Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders, “Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik” dersi ve dönem projesi dersi alınması ve hazırladığı projeyi başarı ile teslim etmeleri gerekir. Öğrencilerin tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi Tezsiz yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Sınıf Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programının amacı, sınıf eğitimi ve öğretmenlik meslek bilgisi ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutuma sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmelere açık uzmanlar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunamazlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Bilgiyi uygulamaya aktarabilme becerisi.
- Eğitim ve ilgili alanlardaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisi.
- Araştırma planlama, uygulama ve sonuçlandırma kabiliyeti.
- Analitik düşünme kabiliyeti.
- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme kabiliyeti.
- Eğitim için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisi.
- Eğitim-öğretim materyalleri tasarlama, uygulama, analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci.
- Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme kabiliyeti.
- Faydalı ve etkili çalışma yapabilme kabiliyeti.
- Bilgileri sözlü ve yazılı aktarma kabiliyeti.
- Tek ve çok disiplinli takım çalışması yürütme becerisi.
- Bireysel ve grup içerisinde çalışma becerisi.
- Proje hazırlama ve uygulama becerisi.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Kalite ve çevre bilinci.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
45 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0008 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0009 | Seçmeli 9 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0010 | Seçmeli 10 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5002 | Dönem Projesi | 0 | 2 | 0 | 0 | 15 | |
SNF5004 | Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
50 Toplam: | |||||||
95 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SNF5104 | Okul Yönetimi ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5116 | Tanzimat’tan Cumhuriyet’e İlköğretim Programları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5114 | İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5158 | Dinler Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5144 | İlköğretimde Nicel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5156 | Eğitimin Tarihi, Felsefi ve Sosyolojik Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5105 | Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5157 | Eğitim Düşüncesinin İdeolojik Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5208 | Eğitime Felsefi Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5154 | Eğitimde Aile Okul ve Toplum | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5103 | Çocukta Yaratıcılık Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5143 | İlköğretimde Nitel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5101 | İslam Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5146 | İlköğretimde Eğitim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5137 | İlköğretimde Türkçe Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5153 | Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5106 | Yaratıcı Drama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5122 | Oyunlarla Matematiksel Modelleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5150 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5161 | Çağdaş Gelişim Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5142 | İlköğretimde Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5139 | İlköğretimde Sanat Eğitimi ve Sorunları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5140 | İlköğretimde Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5147 | İlköğretimde Dil ve Okur-Yazarlık Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5124 | Okuma Yazma Eğitiminde Sorunlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5132 | Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5119 | Sınıf Yönetimi ve Disiplin | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5126 | Meta Analiz | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5148 | İlköğretimde Değer Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5151 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5100 | İlköğretimde Tarih Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5120 | İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5136 | İslam Ahlakı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5149 | İlköğretim Matematik Eğitiminde Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5135 | İslam Dini Esasları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5155 | Eğitim ve Toplum sorunları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5134 | İslam Müesseseleri Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5121 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5117 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ve Ders Kitapları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5123 | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5133 | İstanbul Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5113 | Tarihi Coğrafya | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5242 | İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde yeni yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5110 | Türk Dünyası Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5115 | Tanzimat’tan Sonra Osmanlı Yenileşme Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5118 | Siyasi Düşünce Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5145 | İlköğretimde Matematik Öğretimi Programlarını Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5141 | İlköğretimde Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5159 | Çevre Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5152 | Harita Kullanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5131 | Küreselleşme ve Kalkınma | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5108 | Türkiye Coğrafyası Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5130 | Matematik Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5129 | Matematik Eğitiminde Problem Çözme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5128 | Matematik Eğitiminde Öğretim Programları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5127 | Matematik Eğitimindeki Araştırmalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5125 | Mukayeseli (Karşılaştırmalı) Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5102 | Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5112 | Temel Dini Kavramlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5111 | Test Geliştirme ve Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5109 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5107 | XVII. y.y. Osmanlı Siyasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5160 | Çağdaş Türk Eğitim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SNF5138 | İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
SNF5002 | Dönem Projesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5158 | Dinler Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5161 | Çağdaş Gelişim Kuramları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5160 | Çağdaş Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5138 | İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5116 | Tanzimat’tan Cumhuriyet’e İlköğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5144 | İlköğretimde Nicel Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5156 | Eğitimin Tarihi, Felsefi ve Sosyolojik Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5105 | Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5157 | Eğitim Düşüncesinin İdeolojik Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5154 | Eğitimde Aile Okul ve Toplum | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5103 | Çocukta Yaratıcılık Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5143 | İlköğretimde Nitel Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5101 | İslam Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5146 | İlköğretimde Eğitim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5153 | Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5106 | Yaratıcı Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5122 | Oyunlarla Matematiksel Modelleme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5150 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5142 | İlköğretimde Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5139 | İlköğretimde Sanat Eğitimi ve Sorunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5140 | İlköğretimde Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5147 | İlköğretimde Dil ve Okur-Yazarlık Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5124 | Okuma Yazma Eğitiminde Sorunlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5132 | Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5119 | Sınıf Yönetimi ve Disiplin | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5126 | Meta Analiz | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5148 | İlköğretimde Değer Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5100 | İlköğretimde Tarih Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5136 | İslam Ahlakı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5135 | İslam Dini Esasları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5155 | Eğitim ve Toplum sorunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5134 | İslam Müesseseleri Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5121 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5117 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ve Ders Kitapları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5123 | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5133 | İstanbul Dersi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5113 | Tarihi Coğrafya | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5110 | Türk Dünyası Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5115 | Tanzimat’tan Sonra Osmanlı Yenileşme Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5118 | Siyasi Düşünce Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5145 | İlköğretimde Matematik Öğretimi Programlarını Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5141 | İlköğretimde Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5159 | Çevre Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5152 | Harita Kullanımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5131 | Küreselleşme ve Kalkınma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5108 | Türkiye Coğrafyası Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5130 | Matematik Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5129 | Matematik Eğitiminde Problem Çözme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5128 | Matematik Eğitiminde Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5127 | Matematik Eğitimindeki Araştırmalar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5125 | Mukayeseli (Karşılaştırmalı) Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5102 | Teknolojik Rehber Materyal Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5112 | Temel Dini Kavramlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5111 | Test Geliştirme ve Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5109 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5107 | XVII. y.y. Osmanlı Siyasi Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5104 | Okul Yönetimi ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5114 | İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5208 | Eğitime Felsefi Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5137 | İlköğretimde Türkçe Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5151 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5120 | İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5149 | İlköğretim Matematik Eğitiminde Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF5242 | İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde yeni yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 | ||||||||
PÇ-11 | ||||||||
PÇ-12 | ||||||||
PÇ-13 | ||||||||
PÇ-14 | ||||||||
PÇ-15 | ||||||||
PÇ-16 |