Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Mustafa Başaran | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Sınıf Öğretmenliği ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu program, eleştirel düşünme, kişisel yansıma ve öğreten adaylarının profesyonel gelişimine vurgu yapar. Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında Lisans ve Lisans üstü düzeyinde eğitim verilmekte olup, programını tamamlayanlar, ilköğretimde öğretmen olarak görev alabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Devlet ve özel ilöğretim okullarında istihdam edilir | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, ilgili kavramlar ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
- öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
- bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
- ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
- ulusal ve uluslararsı eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir
- topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.
- bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
- kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
- öğrenmeyi öğrenir.
- sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
- milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
- yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF1211 | İlkokulda Temel Matematik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SNF1411 | Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF1312 | İlkokulda Temel Fen Bilimleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SNF1322 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SNF1422 | Türk Tarihi ve Kültürü | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2121 | İlk Okuma ve Yazma Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
SNF2331 | Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları | 0 | 2 | 0 | 1 | 3 | |
SNF2511 | İlkokulda Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0001 | Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0003 | Seçmeli 3-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2152 | Türkçe Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SNF2522 | Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0004 | Seçmeli 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0005 | Seçmeli 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0006 | Seçmeli 3-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF3221 | Matematik Öğretimi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SNF3341 | Fen Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SNF3431 | Hayat Bilgisi Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0007 | Seçmeli 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0008 | Seçmeli 2-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0009 | Seçmeli 3-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF3222 | Matematik Öğretimi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SNF3442 | Sosyal Bilgiler Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SNF3622 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0010 | Seçmeli 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0011 | Seçmeli 2-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0012 | Seçmeli 3-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
SNF4531 | Müzik Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SNF4811 | İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0013 | Seçmeli 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0014 | Seçmeli 3-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 12 | |
SNF4542 | Görsel Sanatlar Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SNF4632 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0015 | Seçmeli 1-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0016 | Seçmeli 3-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ILT3501 | Animasyon Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2050 | Sanat Ve Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
SNF2090 | Türk Musikisi | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SNF2150 | Sosyal Beceri Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SNF2020 | Çocuk Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SNF2010 | Afetler ve Afet Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SNF2030 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SNF2040 | Geleneksel Çocuk Oyunları | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SNF2060 | İlkokul Ders Kitaplarının İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SNF2100 | İlkokul Programı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SNF2110 | İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SNF2120 | Kapsayıcı Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SNF2130 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SNF2140 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SNF2160 | Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF1411 | Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF1211 | İlkokulda Temel Matematik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2331 | Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2121 | İlk Okuma ve Yazma Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2511 | İlkokulda Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF3341 | Fen Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF3431 | Hayat Bilgisi Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF3221 | Matematik Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
SNF4531 | Müzik Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4811 | İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF1422 | Türk Tarihi ve Kültürü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF1322 | Çevre Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF1312 | İlkokulda Temel Fen Bilimleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2522 | Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2152 | Türkçe Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF3442 | Sosyal Bilgiler Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF3222 | Matematik Öğretimi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF3622 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4542 | Görsel Sanatlar Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4632 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2050 | Sanat Ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
ING2170 | Mesleki İngilizce | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
ILT3501 | Animasyon Tasarımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SNF2020 | Çocuk Edebiyatı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2150 | Sosyal Beceri Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2010 | Afetler ve Afet Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2030 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2040 | Geleneksel Çocuk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2060 | İlkokul Ders Kitaplarının İncelemesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2100 | İlkokul Programı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2110 | İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2120 | Kapsayıcı Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2130 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2140 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2160 | Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2070 | Eğitimde Drama | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2110 | Müze Eğitimi | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2170 | Mikro Öğretim | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-2 | X | X | X | X | ||||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-4 | X | X | ||||||
PÇ-5 | X | X | X | X | ||||
PÇ-6 | X | X | X | X | ||||
PÇ-7 | X | X | ||||||
PÇ-8 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | X | X | ||||
PÇ-11 | X | X | X | X | ||||
PÇ-12 | X | X | ||||||
PÇ-13 | X | X | X | |||||
PÇ-14 | X | |||||||
PÇ-15 | X | X | X | X | ||||
PÇ-16 | X | X | X | X | X |