Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Evrim | FBO4121 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslı GÖRGÜLÜ ARI |
Dersi Veren(ler) | Aslı GÖRGÜLÜ ARI |
Asistan(lar)ı | Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Evrim dersi öğrencilere evrimsel süreçler ve evrimsel tarih hakkında temel ilkeler ve olguları kavratmayı ve öğrencilerin evrimsel bilimde kullanılan kavramları ve hipotezlerin sınanma yollarını öğrenmelerini amaçlamaktadır |
---|---|
Dersin İçeriği | Evrim teorisi, evrimsel düşünce tarihine bakış, yerkürede canlılığın oluşumu ve tarihi, evrimi destekleyen kanıtlar, evrimsel değişimin mekanizmaları, evrim modelleri, evrimsel coğrafya, çeşitlilik, kalıtsal çeşitliliğin kökeni, biyoçeşitliliğin evrimi, doğal seçilim ve adaptasyon, tür kavramı ve türleşme mekanizmaları, insanın evrimi, mikroevrim, makroevrim, genlerin ve genomların evrimi, evrim ve gelişme, fen ve teknoloji programında evrim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler mevcut türleri ve yaşama alanlarını açıklayacaklardır
- Öğrenciler evrimsel değişimin mekanizmalarını açıklayacaklardır
- Öğrenciler evrimsel mekanizmaların işleyişi hakkında bilgi kazanacaklardır
- Öğrenciler tür ve türleşme olgusunu açıklayacaklardır
- Öğrenciler evrimsel düşünce fikirlerini yorumlama becerisi kazanacaklardır
- Öğrenciler evrim ve ilgili bilim dalları arasında ilişki kurma becerisi kazanacaklardır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'de evrim eğitimi | İlgili Kaynaklar |
2 | Evrimsel biyoloji, evrimsel değişimin mekanizmaları | İlgili Kaynaklar |
3 | Sınıflandırma ve filogeni, evrim modelleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Evrimin taşıl kayıtları, yerkürede yaşamın tarihi | İlgili Kaynaklar |
5 | Evrimsel coğrafya | İlgili Kaynaklar |
6 | Çeşitlilik, kalıtsal çeşitliliğin kökeni | İlgili Kaynaklar |
7 | Biyoçeşitliliğin evrimi | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Doğal seçilim ve adaptasyon | Sınav Hazırlığı |
10 | Tür, türleşme | İlgili Kaynaklar |
11 | İnsanın evrimi | İlgili Kaynaklar |
12 | Mikroevrim | İlgili Kaynaklar |
13 | Genlerin ve genomların evrimi | İlgili Kaynaklar |
14 | Evrim ve gelişme | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|