Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Doğal Hayatı Koruma | FBO2072 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
Dersi Veren(ler) | Bayram COŞTU |
Asistan(lar)ı | Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Doğal kaynakları koruma yöntem ve yaklaşımları konularında bilgi edinme ve bu kaynakların sürekliliğinin sağlanması gerektiği hususunda bilinç oluşturmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Doğanın yapısı,biyolojik çeşitlilik, ekosistemlerin korunması,gen merkezleri, milli parklar, köy, kent ve diğer yerleşim alanlarının korunması, evsel atıklar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler doğal döngülerdeki işleyişi ve düzeni kavrar.
- Doğal yaşamda insanın bulunduğu konumu, sorumluklarını ve ödevlerini bilir.
- Su kaynaklarının korunması için alınması gereken bireysel ve toplumsal önlemler hakkında bilgi edinir.
- Toprak taşınması ve kullanımı konularında duyarlılık kazanır.
- Kent yaşamında doğayı kirleten ve doğal yaşamı baskılayan öğeler hakkında bilgi edinir.
- Doğadaki her değişimin insanı etkileyeceğini bilir.
- Temiz kalması için alınacak önlemler hakkında bilgi edinir.
- Doğayı korumakla görevli resmi ve özel kuruluş veya topluluklarla iletişim kurar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğanın yapısı Canlı ve cansız öğelerin temel nitelikleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Hava- insan ilişkisi Toprak- insan ilişkisi | İlgili Kaynaklar |
3 | Su-insan ilişkisi Bitki-insan ilişkileri | İlgili Kaynaklar |
4 | Hayvan-insan ilişkileri Toprağın korunması | İlgili Kaynaklar |
5 | Suyun korunması Havanın korunması | İlgili Kaynaklar |
6 | Evsel atıkların doğaya salınmadan önce alınması gereken önlemler. Katı ve sıvı sanayi atıklarının arıtılması, damıtılması veya geri dönüşüm işlemlerine tabi tutularak doğaya salınması. | İlgili Kaynaklar |
7 | Bacalardan kaynaklanan toz, kül ve gazların bitki ve hayvan üzerindeki olumsuz etkileri. Radyasyon ve nükleer atıklardan doğanın korunması. | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Biyolojik çeşitliliğin korunması Ekolojik çeşitliliğin korunması | Sınav Hazırlığı |
10 | Gen merkezlerinin önemi ve korunması Yerel tür ve ırkların korunması | İlgili Kaynaklar |
11 | Milli parkların doğa koruma bilinci oluşturmadaki önemi. Lagünlerin doğa koruma içindeki yeri ve önemi. | İlgili Kaynaklar |
12 | Orman ekosistemlerinin koruması. Göl, gölet ve sulak alanların korunması. | İlgili Kaynaklar |
13 | Çayır ve meraların korunması. Uluslararası sözleşmelerle korunma altına alınan bölgelerin özellikleri ve korunma sebepleri. | İlgili Kaynaklar |
14 | Deniz ve kıyıların korunması. Yangınların doğal yaşama verdiği zararlar. | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 1 | 5 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|