Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Teknoloji Kullanımı | FBO4522 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
Dersi Veren(ler) | Bayram COŞTU |
Asistan(lar)ı | Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | İlköğretim düzeyinde gelişen teknolojiler doğrultusunda kullanabilecekleri yeni öğretme öğrenme yaklaşımlarını tanımak; Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) öğretim yöntem ve teknikleri ve öğrenme üzerine etkilerini incelemek ve bu konudaki felsefi temelleri anlamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Bilim-teknoloji ilişkisi, Öğretmen yetiştirme kurumlarında BİTi kullanmanın gerekliliği, BİT Pedagoji ilişkisi, Teknoloji kullanımı ve yeni öğrenme öğretme yaklaşımları, İnternetin eğitimsel kullanımı |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olur
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretim amaçlı olarak kullanır
- Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim ve gelişmeleri bilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki temel kavramlardan haberdar olma | İlgili Kaynaklar |
2 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olmak | İlgili Kaynaklar |
3 | Ödev: Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin önemi | İlgili Kaynaklar |
4 | Ödev: Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin gerekliliği | İlgili Kaynaklar |
5 | Bilgi iletişim teknolojileri ve pedagoji ilişkisi | İlgili Kaynaklar |
6 | Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı | İlgili Kaynaklar |
7 | Bilgi iletişim teknolojilerinde kullanılan yeni yaklaşımlar | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim | Sınav Hazırlığı |
10 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim | İlgili Kaynaklar |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımı | İlgili Kaynaklar |
12 | Ödev: Bilgi ve iletişim teknolojilerinin fen öğretimi amaçlı kullanımı ve örnek uygulamalar | İlgili Kaynaklar |
13 | Bilim ve teknoloji ilişkisi | İlgili Kaynaklar |
14 | Internetin eğitimsel kullanımı | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|