Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Araştırma ve Öğretim Sürecinde DeğerlendirmeFBO510237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüHakan AKÇAY
Dersi Veren(ler)Hakan AKÇAY
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin araştırma ve öğrenim sürecinde genel ve alternatif ölçme değerlendirme teknikleri ile ilgili teorik ve uygulama bazında yeterlilik kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiÖğrenme ve öğretim sürecinde kullanılan geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemleri, araştırma sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemleri, ölçek hazırlama, geçerlik ve güvenirlik kavramları, veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • [1] Bahar, M., Bıçak, B., Durmuş, S. ve Nartgün, Z. Geleneksel ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. S.34, 2006. [2] Bahar M., Nartgün Z., Durmuş S., Bıçak B., Geleneksel- Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı PegemA Yayıncılık Ankara, 2008. [3] De Fina, A., Portfolio Assessment: Getting Started. New York, NY 10003 1992. [4] Enger, Sandra K. and Yager, Robert E.,The Iowa Assessment Handbook. ERIC Document Reproduction Service No: Ed 424286,1998. [5] Karip, E. (drl.).(2007). “Ölçme ve Değerlendirme”, Pegem A Yayıncılık Ankara 2007.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler araştırma ve öğrenim sürecinde değerlendirme ilgili genel bilgi ve beceri kazanır
  2. Öğrenciler araştırma ve öğrenme sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemlerini değerlendirir
  3. Öğrenciler değerlendirme ölçeklerini nasıl kullanacaklarını bilir
  4. Öğrenciler alternatif değerlendirme yöntemlerini bilir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----
PÇ-11----
PÇ-12----
PÇ-13----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme ve öğretim sürecinde kullanılan geleneksel değerlendirme yöntemleriİlgili Kaynaklar
2Alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemiİlgili Kaynaklar
3Portfolyo değerlendirme süreciİlgili Kaynaklar
4Performans değerlendirmeİlgili Kaynaklar
5Rubrik (Dereceli puanlama anahtarı) Kontrol listeleri, gözlem, görüşmeİlgili Kaynaklar
6Projeİlgili Kaynaklar
7Kelime ilişkilendirme, kavram haritalarıSınav Hazırlığı
8Ara Sınav 1
9Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış gridİlgili Kaynaklar
10V diyagramlarıİlgili Kaynaklar
11Grup ve akran değerlendirme, öz değerlendirmeİlgili Kaynaklar
12Araştırma sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemleri İlgili Kaynaklar
13Ölçek hazırlama, geçerlik ve güvenirlik kavramlarıİlgili Kaynaklar
14Veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleriİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler210
Seminer/Workshop210
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler225
Sunum / Seminer225
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok