Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımlar | FBO5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Sami TOPÇU |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Sami TOPÇU |
Asistan(lar)ı | Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nicel araştırmalara genel bir bakış açısı oluşturduktan sonra nitel araştırmada bilimsel düşünme basamaklarından olan sorgulama ve veri toplamanın nasıl yapılabileceği ve hangi veri toplama tekniklerinin kullanılabileceğini değerlendirmesi ile birlikte öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders; eğitim araştırmalarında nicel yaklaşımlar, nitel araştırmanın tanımı, gerekliliği, problem durumun belirlenmesi, ilgili desenler; nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri: Görüşme, gözlem, doküman analizi, alan notları; veri analiz ve değerlendirme basamakları, araştırma önerisi hazırlama ve önerilerin sunumunu içermektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler eğitim araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımı tanımlar
- Araştırma problemini belirler
- Hangi araştırma deseninin kullanılacağına karar verir
- Veri toplama tekniklerinden görüşme, gözlem, doküman analizi ve alan notları ile veri toplar
- Bir araştırma önerisi hazırlayabilme becerisi kazanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim araştırmalarında nicel yaklaşımlar | İlgili Kaynaklar |
2 | Eğitim araştırmalarında nicel yaklaşımlar | İlgili Kaynaklar |
3 | Nitel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler | İlgili Kaynaklar |
4 | Nitel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler | İlgili Kaynaklar |
5 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notları | İlgili Kaynaklar |
6 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notları | İlgili Kaynaklar |
7 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notlarıbelirlenmesi, ilgili desenler | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri:Gözlem, Görüşme Doküman analizi-alan notlarının belirlenmesi, ilgili desenler | İlgili Kaynaklar |
10 | Veri analiz ve değerlendirme basamakları | İlgili Kaynaklar |
11 | Veri analiz ve değerlendirme basamakları | İlgili Kaynaklar |
12 | Veri analiz ve değerlendirme basamakları | İlgili Kaynaklar |
13 | Araştırma önerisi hazırlama | İlgili Kaynaklar |
14 | Araştırma önerisi hazırlama | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|