Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı, Fen Bilgisi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum, davranış ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | 1. Kamu veya özel eğitim kurumlarında Fen Bilgisi Öğretmeni, yönetici ve/veya akademisyen olarak çalışan (PÇ1,PÇ2, PÇ3,PÇ4,PÇ6 PÇ8, PÇ9,PÇ10, PÇ11) 2. Eğitimlerini yurt içi/yurt dışı üniversitelerde lisansüstü düzeyde çalışmalarla sürdüren (PÇ3,PÇ4,PÇ11,PÇ13) EA3 Amaç 3. Fen Bilgisi öğretimi alanında bilgi ve becerileri açısından kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik profesyonel gelişim/hizmet içi eğitim ve faaliyetlere (kongre, çalıştay, seminer vb.) katılan bireyler yetiştirmektir.(PÇ4,PÇ11) EA4 Amaç 4. Kamu yararına yönelik alanı ile ilgili ulusal/uluslararası projelerde görev alan bireyler yetiştirmektir. (PÇ6,PÇ7,PÇ12,PÇ13) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Fen Bilgisi Öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Fen Bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev alabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Fen bilgisi eğitimi alanında var olan kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahip olur ve bunları sözlü ve yazılı aktarma becerisi kazanır
- Eğitim ve Fen Bilgisi alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisi kazanır
- Araştırma planlama, projelendirme, uygulama ve sonuçlandırma özelliği kazanır
- Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğine sahip olur
- Bireysel ve grup içerisinde tek ve çok disiplinli takım çalışması yapma ve yürütme becerisi kazanır
- Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır
- Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir
- Eğitim-öğretim materyalleri tasarlama, uygulama, analiz etme ve yorumlama özelliği kazanır
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır
- Eğitim için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır.
- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme yeterliliğine sahip olur.
- Kalite ve çevre bilincine sahip olur
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO1061 | Fizik I | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | |
FBO1071 | Kimya 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | |
FBO1091 | Genel Matematik 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO1062 | Fizik 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | |
FBO1072 | Kimya 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | |
FBO1082 | Biyoloji 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 4 | |
FBO1092 | Genel Matematik 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2111 | Fizik 3 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | |
FBO2121 | Kimya 3 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
FBO2131 | Biyoloji 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | 4 | |
FBO2171 | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0001 | Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0003 | Seçmeli 3-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2172 | Fen Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2182 | Yer Bilimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2192 | Biyoloji 3 | 2 | 0 | 2 | 3 | 4 | |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0004 | Seçmeli 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0005 | Seçmeli 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0006 | Seçmeli 3-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO3081 | Fen Öğretimi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FBO3091 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 | 1 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
FBO3101 | Astronomi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0007 | Seçmeli 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0008 | Seçmeli 2-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0009 | Seçmeli 3-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO3082 | Fen Öğretimi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FBO3092 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
FBO3102 | Bilimsel Muhakeme Becerileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0010 | Seçmeli 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0011 | Seçmeli 2-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0012 | Seçmeli 3-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO4211 | Disiplinlerarası Fen Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO4221 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 12 | |
SEC0013 | Seçmeli 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0014 | Seçmeli 3-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO4252 | Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO4262 | Bilimin Doğası ve Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 12 | |
SEC0015 | Seçmeli 1-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0016 | Seçmeli 3-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2090 | Türk Musikisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO2130 | Sürdürülebilir Ekoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2020 | Bilimin Teknolojideki Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2030 | Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2040 | Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2050 | Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2060 | Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2070 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2080 | Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2090 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2110 | Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2120 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
FBO1091 | Genel Matematik 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO1071 | Kimya 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO1061 | Fizik I | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1911 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO1092 | Genel Matematik 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
FBO1072 | Kimya 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO1062 | Fizik 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO1082 | Biyoloji 1 | - | - | - | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | 1 |
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2121 | Kimya 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2111 | Fizik 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2131 | Biyoloji 2 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - |
FBO2171 | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - |
FBO2182 | Yer Bilimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2172 | Fen Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO2192 | Biyoloji 3 | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3091 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3101 | Astronomi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3081 | Fen Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO3092 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3082 | Fen Öğretimi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3102 | Bilimsel Muhakeme Becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO4221 | Çevre Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO4211 | Disiplinlerarası Fen Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
FBO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
FBO4252 | Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO4262 | Bilimin Doğası ve Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 |
SEC0015 | Seçmeli 1-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
FBO2050 | Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2020 | Bilimin Teknolojideki Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2030 | Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2040 | Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 |
FBO2060 | Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2070 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 |
FBO2080 | Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | 1 | - |
FBO2090 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2110 | Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2120 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | |||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | ||||||
PÇ-5 | X | X | ||||||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | ||||||
PÇ-8 | X | X | ||||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | X | |||||
PÇ-11 | X | X | X | |||||
PÇ-12 | X | X | ||||||
PÇ-13 | X | X | X |